Day 02 – Your first love

Min första kärlek. Hm, kan väl säga såhär att jag har aldrig varit riktigt kär. Men jag anser att kärlek är inte bara något man känner för en pojke, utan det kan vara till familjen, sin kompis eller ett husdjur. Min första kärlek var nog till mina kaniner som jag fick när jag var mindre. Vi fick två kaniner utav min faster och jag blev väldigt förälskad i Skuttis och Gnaget som var deras namn. Gnaget var mamman till Skuttis och var några år äldre.
Jag älskade att hålla på med dom, lära dom hoppa och bara gosa med dom. Dom var mina bästisar. Dom fanns ju alltid där hos mig, även fast dom alltid satt ute i en bur tillsammans (eftersom att min brorsa var allergisk).
När Gnaget dog var jag helt förstörd, jag grät dag ut och dag in i säkert tre dagar. Sen lugnade allting ner sig och jag hade ju iallafall Skuttis kvar. Hon levde i säkert 4 år till och jag började tappa intresset för kaninhoppning och Skuttis fick inte alls lika mycket uppmärksamhet längre, det var annat som hände i mitt liv, eftersom jag blev äldre. Jag hade det tuffare i skolan och jag umgicks väldigt mycket med vänner. Men jag älskade Skuttis!
En dag märkte jag att hon var lite dålig och hon ville inte äta eller röra sig normalt, jag blev självklart orolig för vi visste ju inte vad det var med henne. Jag ville inte vara hemma, så jag åkte och grillade med två kompisar vid en sjö och när jag sedan kom hem låg hon död i sin bur. Fridfullt död. Jag blev såklart helt förstörd, grät och grät.
Nu vill jag aldrig mer skaffa ett bur djur, utan nu är min kärlek mina små söta kissar Curry och Festis.


min fina katt. (har ingen bild på kaninerna)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0